środa, 13 lipca 2022

Na letnim szlaku...

 


 To kolejne miejsce, które pojawiło się na szlaku mojej wędrówki. Poćwiardówka - cmentarz wojenny z 1914 roku mieści się na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Nekropolia zajmuje ok. 1,2 ha powierzchni lasu należącego do uroczyska Poćwiardówka. Znajdują się tutaj mogiły żołnierzy niemieckich i rosyjskich poległych w "Bitwie pod Łodzią". Według różnych szacunków spoczywa tu od dwóch i pół do pięciu tysięcy poległych. 40 żołnierzy zostało zidentyfikowanych. Na nagrobkach można dostrzec słabo zachowane inskrypcje...

4 komentarze:

  1. Nekropolie to zawsze ciekawe miejsca, nie przygnębiają mnie, lubię czytać sentencje na nagrobkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też nie przygnębiają , uważam , że są bardzo ciekawe i to pod wieloma względami .

      Usuń
  2. Jeśli mogę tak powiedzieć, to lubię takie miejsca. Pierwsze, co przychodziło mi na myśl, jak wybierałam się do Warszawy to to, że chcę zobaczyć Stare Powązki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak...stare nekropolie są bardzo ciekawe . Będąc w W-wie też czułam taką potrzebę no i udało się wreszcie zobaczyć Stare Powązki :)

      Usuń

Nie wystarczy po prostu żyć...

  "Nie ma większego syfu niż życie. Wstajesz rano, idziesz do roboty, wracasz do domu zmachany, uśmiechniesz się krzywo do baby, ochrza...